Kreatywne Wsparcie Marki Regionu 2014

To już dziewiąty miesiąc działań w ramach projektu "Kujawsko-Pomorskie - Kreatywne wsparcie marki regionu". Zapraszamy do zapoznania się z dotychczasowymi efektami naszej pracy. [2014-12-08]

 

Od kwietnia osiem gmin oraz sześć firm z kujawsko-pomorskiego skorzystało ze wsparcia unijnego w ramach projektu mającego na celu promocję województwa w formie lokowania produktów, usług i miejsc.

Pierwszy wniosek złożony w projekcie zawierał pomysł lokowania Gminy Aleksandrów Kujawski w filmie dokumentalnym pt. "Współczesna kujawska gmina - Aleksandrów Kujawski". Materiał zawiera też lokowanie produktów firmy Astex Puczyńscy z Otłoczyna oraz ofertę stadniny konnej z zapleczem hotelowo-gastronomicznym "Rancho pod Olszyną", która zaprasza do aktywnego wypoczynku w Nowym Ciechocinku. Producentem filmu jest stacja TVP Bydgoszcz S.A. Film podzielony na trzy części można już oglądać na antenie TVP Bydgoszcz oraz TVP Regionalna. 

Wsparcie unijne objęło również dwie serie produkowanych przez stację TVN  popularnych "Lekarzy". Promocja Torunia w serialu została zauważona i doceniona przez branżę medialną, czego wyrazem jest drugie miejsce na liście miesięcznika "Press" na najlepszy projekt w zakresie lokowania produktu. W serialu można zobaczyć takie miejsca, z których słynie Toruń jak: Zespół Staromiejski, Bulwar Filadelfijski, Motoarenę im. Mariana Rosego czy Centrum Sztuki Współczesnej "Znaki Czasu".

Pasjonatów fryzjerstwa zapraszamy na serię "Ostre Cięcie" emitowaną w ramach stacji TTV. Jednym z ważnych elementów pozytywnej zmiany każdego z poddawanych metamorfozie salonów fryzjerskich jest zaopatrzenie ich w profesjonalne kosmetyki bydgoskiej firmy Polwell. 

Lokowanie bogactwa naturalnego i potencjału turystycznego położonej w Borach Tucholskich Gminy Lubiewo zostało ukazane w programie TVP 2 "Pytanie na śniadanie". Materiał można obejrzeć na stronie: http://pytanienasniadanie.tvp.pl/16879122/gmina-lubiewo-sprzyja-artystom

W muzyczną podróż Pianobusem po Kujawach oraz po Ziemi Chełmińsko-Dobrzyńskiej zabierze nas w przyszłym roku Tomek Stroynowski - kompozytor, multiinstrumentalista i pedagog. Program telewizyjny, którego producentem jest firma Biały Smok Production zostanie wyemitowany na kilku antenach stacji TVP. W ramach dwóch odcinków ("Kujawy", "Ziemia Chełmińsko-Dobrzyńska") widzowie będą mieli okazję zobaczyć charakterystyczne zakątki takich miast jak: Inowrocław, Włocławek, Chełmno, Toruń. Akcja programu będzie też rozgrywać się w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni, Żywym Muzeum Piernika w Toruniu oraz Pałacu Bursztynowym we Włocławku.

W przyszłym roku zapraszamy Państwa również do oglądania serii "Akademia Ogrodnika" w ramach programu "Maja w ogrodzie" emitowanego na antenie TVN i TVN Meteo. Zostaną w niej zaprezentowane produkty wąbrzeskiej firmy Ampol-Merol Karol Smoleński. 

2015 to rok premiery najnowszej produkcji w reżyserii Jerzego Skolimowskiego pt. "11 minut". Film fabularny z udziałem Andrzeja Chyry, Wojciecha Mecwaldowskiego, Agaty Buzek i Dawida Ogrodnika będzie zawierał lokowanie produktów markowych wywodzących się z Bydgoszczy. Film będzie dostępny w dystrybucji kinowej. Twórca "Czterech nocy z Anną" niechętnie wypowiada się na temat szczegółów produkcji, jednak wiadomo już, że film będzie zawierał dodatkowy kujawsko-pomorski akcent, jakim będzie udział w nim pochodzącego z Torunia Piotra Głowackiego ("Dziewczyna z szafy", "W ciemności", "1920 Bitwa Warszawska").

To jeszcze nie koniec listy produktów regionalnych ulokowanych w produkcjach filmowych i telewizyjnych w ramach projektu "Kreatywne wsparcie marki regionu". Wszystkich chętnych do skorzystania z korzyści, jakie daje udział w projekcie zapraszamy do przesyłania formularzy zgłoszeniowych dostępnych na naszej stronie.

Przypominamy, że materiał zawierający lokowanie produktu powinien być wyprodukowany do czerwca 2015 roku. Czas na wyemitowanie materiału upływa w czerwcu 2016 roku.