Przykłady placementów i ich skuteczności

Ryzykowny interes - "Risky Business" (1983)

Risky Business [1983]Komedia z 1983 roku nie tylko pomogła Tomowi Cruise, rozpocząć wielką karierę, ale również uratowała firmę Ray-Ban przed upadłością. Dzięki umieszczeniu słynnych obecnie Wayfarerów w filmie, firma Ray-Ban sprzedała w tamtym roku 360,000 par okularów i nie upadła. Dwa lata wcześniej firma sprzedała niecałe 18,000 par okularów.

"E.T." (1982)

E.T. [1982]Jeden z najsłyniejszych placementów w historii kina. Do historii przeszła scena w której główny bohater - Elliot - próbuje zwabić kosmitę przy pomocy draży Reese's Pieces. Dzięki zainwestowaniu w produkcję filmu, firma odnotowała wzrost sprzedaży o 65% i do tej pory jest jednym z liderów w produkcji draży.

Włoska Robota - "The Italian Job" (2003)

The Italian Job [2003]Kiedy rozpoczęto produkcję remake'u filmu z 1969 roku firma BMW zobligowała się oddać 30 samochodów na rzecz produckji, w tym słynne obecnie na całym świecie Mini. Dzięki ogromnemu sukcesowi filmu i skutecznemu placementowi firma odntowała 22% wzrost sprzedaży modelu Mini w porównaniu do lat wcześniejszych. Po dzień dzisiejszy mówi się, że prawdziwym bohaterem filmu "Włoska Robota" jest samochód Mini.

Transformers (2007)

transformers [2007]Na potrzeby tego filmu, firma Chevrolet przekazała produkcji model Chevrolet Camaro, który jak wiadomo nie był zwykłym samochodem. Specjalnie przygotowany na potrzeby filmu otagowany symbolem autobotów, i wzbogacony o karoserię w stylu autobotów wspierał całą trylogię filmów. W rzeczywistości firma nie posiadała takiego modelu w swojej ofercie, jednak pojawienie się go w filmie spowodowało ogromne zainteresowanie, a klienci domagali się go. W wyniku promocji na szeroką skalę pod koniec trzeciej części firmie Chevrollet udało się sprzedać ponad 60,000 modeli.

Bezdroża - "Sideways" (2004)

Sideways [2004]Komedia z 2004 roku, nie tylko stała się światowym hitem, ale również pomogła kilku firmom wypromować swoje wina. Marka the Blackstone, odnotowała gigantyczny wzrost sprzedaży o całe 150% po pokazaniu swoich win w tej produkcji.